Τι ισχυει

Όλες οι ταμειακές πρέπει να αναβαθμιστούν από την εταιρεία που σας την προμήθευσε και να συνδεθούν με όλα τα POS που βρίσκονται στον χώρο σας. Όταν επιλέγετε πληρωμή με κάρτα μέσα από την ταμειακή, αυτή ενημερώνει το POS με το ακριβές ποσό είσπραξης, χωρίς να πληκτρολογήσετε κάτι στο POS. Αφού ολοκληρώσετε την γνωστή διαδικασία είσπραξης από την κάρτα του πελάτη σας, το POS ενημερώνει την ταμειακή για την πληρωμή και αυτή εκδίδει αυτόματα την απόδειξη λιανικής.


Πως συνδΕω την ταμειακΗ και τα POS μου

 Δεν υπάρχει κάποια διαφορά από πριν στην συνδεσμολογία των καλωδίων.

                1. Συνδέστε την ταμειακή σας με καλώδιο δικτύου στο router (Θύρες 1 έως 3)

                2. Συνδεσμολογία POS:

  • Αν το/τα POS σας συνδέονται με καλώδιο δικτύου:
    ->  Συνδέστε το POS σας με καλώδιο δικτύου στο router (Θύρες 1 έως 3).

  • Αν το/τα POS σας συνδέονται με Wifi:
    -> Απευθυνθείτε στην υποστήριξη του POS για την σύνδεσή του με το Wifi σας.

                Σημείωση: Αν το POS σας είναι 4g δεν χρειάζεται κάποια επιπλέον ενέργεια.

ΠΩΣ ΚΟΒΟΥΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ

Πριν κόψετε την απόδειξη, ρωτήστε τον πελάτη αν θα πληρώσει με Μετρητά ή Κάρτα.

Αν πει με Μετρητά: Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στον τρόπο που κόβετε απόδειξη. Πατάτε κανονικά το ποσό, το τμήμα και το κουμπί «ΜΕΤΡΗΤΑ» στην ταμειακή σας.

Αν πει με Κάρτα:                                                                                                                      

1. Πατάτε το ποσό και το τμήμα. Στην συνέχεια πατάτε το κουμπί ΚΑΡΤΑ ή ΠΙΣΤΩΣΗ ή EFT, που συνήθως βρίσκεται πάνω από το κουμπί ΜΕΤΡΗΤΑ.

2. Αν έχετε μόνο 1 POS, πατάτε αργά, 3 φορές το κουμπί ΜΕΤΡΗΤΑ.

                - Αν έχετε περισσότερα από 1 POS, πατάτε 1 φορά ΜΕΤΡΗΤΑ, στην συνέχεια χρησιμοποιώντας τα βελάκια (συνήθως στα είναι στα κουμπιά 0 ή στην τελεία) επιλέγετε το POS με το οποίο επιθυμείτε να πραγματοποιήσετε την είσπραξη και 2 φορές το ΜΕΤΡΗΤΑ.

3. Η ταμειακή στέλνει στο POS εντολή για είσπραξη του συνολικού ποσού της απόδειξης.

4. Πραγματοποιείτε τις συνήθεις ενέργειές σας στο POS, για είσπραξη με την κάρτα του πελάτη.

5. Εφόσον ολοκληρωθεί η συναλλαγή, το POS ενημερώνει την ταμειακή, η οποία εκδίδει αυτόματα την απόδειξη πώλησης.

αλλεσ πληροφοριεσ

-          Πλέον κόβετε Ζ στην ταμειακή με το POS αναμμένο υποχρεωτικά.

o   Εάν προκύψει πρόβλημα κατά την διάρκεια έκδοσης του Ζ, βγάζετε το καλώδιο δικτύου της ταμειακής, πατάτε το C/Ακύρωση και ξαναεκδίδετε το Ζ.

 

-          Σε περίπτωση που έχει χαθεί η επικοινωνία μεταξύ ταμειακής και POS, κάνετε τις εξής ενέργειες:

o   Επανεκκίνηση Ταμειακή

o   Επανεκκίνηση POS

o   Επανεκκίνηση Router και ενδιάμεσα πιθανά Switch

o   Έλεγχο και επανασύνδεση των σχετικών καλωδίων δικτύου

Υπαρχουν εξαιρεσεις;

Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με Εφαρμογή Μηχανογράφησης και φορολογικό μηχανισμό θα πρέπει να κάνουν αντικατάσταση των μηχανισμών τους με μηχανισμούς νέου τύπου, οι οποίοι ωστόσο μέχρι σήμερα (27/04/2024) δεν είναι διαθέσιμοι στην αγορά. Συνεπώς, οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να κάνουν μόνο αναβάθμιση του POS τους και να περιμένουν την κυκλοφορία των μηχανισμών νέου τύπου. Αυτήν την στιγμή, η επίσημη διορία είναι έως 31/5/2024 ή ραντεβού έως 30/6/2024.


Οι επιχειρήσεις που εξυπηρετούν τραπεζοκαθίσματα θα πρέπει να αντικαταστήσουν τις ταμειακε΄ς τους μηχανές αλλά και τους φορολογικούς τους μηχανισμούς.

Τα καταστήματα εστίασης που δεν διαχειρίζονται τραπεζοκαθίσματα και έχουν απλή ταμειακή μηχανή, θα πρέπει να προχωρήσουν απλώς σε αναβάθμιση της ταμειακής τους μηχανής.

Σε περίπτωση που η επχείρη΄σή σας δεν λειτουργεί λόγω εποχικότητας, πρέπει να γίνουν οι ανωτέρω ενέργειες πριν την επανέναρξη των δραστηριοτήτων.

Τι ισχυει αν εχω προγραμμα erp η παραγγελιοληψιασ συνδεδεμενο με ταμειακη

Αυτήν την στιγμή (21/2) συνίσταται να κάνετε κανονικά την αναβάθμιση της ταμειακής σας και την σύνδεση με το POS. Σε περίπτωση που δεν λειτουργεί απευθείας το πρόγραμμα με την ταμειακή για είσπραξη από POS, συστείνεται η προσωρινή αποσύνδεση της ταμειακής από το πρόγραμμα και η χειροκίνητη έκδοση της απόδειξης.


Πως θα γινει η αναβαθμισh της ταμειακης μου και η συνδεση ΜΕ το POS;

Είτε μας καλείτε τηλεφωνικώς είτε συμπληρώνετε την παρακάτω φόρμα επικοινωνίας προκειμένου να κλείσετε ραντεβο΄υ αναβάθμισης της ταμειακής.
Π΄ρέπει να καλέσετε και την υποστήριξη του POS με το οποίο θα γίνει η σύνδεση της ταμειακής σας.

Εφόσον θα είναι και οι 2 συσκευές αναβαθμισμένες, μπορούμε να δοκιμάσουμε να κάνουμε την σύνδεση των συσκευών τηλεφωνικώς είτε να κλείσουμε εκ νέου ραντεβού στον χώρο σας για να επιτευχθεί η σύνδεση.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ

Για τις διενεργούμενες συναλλαγές (πχ. έκδοση τιμολογίου) ενώ η εξόφλησή αυτού πραγματοποιείται μέσω EFT/POS, εκδίδουν:

α) αρχικά απόδειξη λιανικών συναλλαγών μέσω ΦΗΜ, με βάση τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 12 του ν.4308/2014,

β) στη συνέχεια πιστωτικό στοιχείο λιανικής για την αντικατάσταση της απόδειξης λιανικών συναλλαγών

γ) ισόποσο τιμολόγιο προς την πράγματι αντισυμβαλλόμενη οντότητα για την ορθή απεικόνιση της συναλλαγής.

Περισσότερες σχετικές πληροφορίες σχετικά με την είσπραξη παραστατικώ χονδρικής μπορείτε να βρείτε ε΄δω.



Τι πρεπει να κανω αν δεν δουλευει το POS μου

Σε περίπτωση που το POS σας δεν λειτουργεί, μπορείτε να δηλώσετε την βλάβη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φολογουμένων της Α.Α.Δ.Ε, στο τηλέφωνο
213 162 1000 ή στο www1.aade.gr/inquiry/newInquiry.htm

 

Τι πρεπει να φερω για την αναβαθμιση της ταμειακης

Κατά την προσκόμιση της ταμειακής φέρνετε μαζί και το ή τα POS σας μαζί με τους φορτιστές τους.
Δεν χρειάζεται να προσκομίσετε το Βιβλίο Συντήρησης της ταμειακής ή τον φορτιστή της ταμειακής.


φορμα επικοινωνιας: